Saturday, October 20, 2012

Kisah Hari Jadi and When Everyone wears H&M in KL...Oucchhh!(must read!!)

Salam & Happy Weekend again!

Lama tak ber'blogging'..rindu menaip...berkongsi perjalanan hidup..Ya hampir 2 minggu mungkin tidak menaip...aspek kesihatan yang tidak mengizinkan...Maka saya berehat seketika...Berehat dari ber'internet'..bekerja...dan melakukan rutin harian...Masa terus berlalu...Oktober juga telah menjengah hampir ke penghujungnya...Dan ya Oktober sangat mengujakan...dimana 3 orang tersayang dalam hidup saya menyambut hari lahir mereka..Mr.Hubby 19 hb..My mum 22hb dan My Dad pula 29 hb Oktober...

Namun tahun ini sambutannya agak berbeza dengan tahun-tahun yang lalu kerana tahun ini saya dan suami kini tinggal diKuala Lumpur berbanding 3 tahun lalu kami diJohor Bahru.Alhamdulilah Hari Raya Haji juga bakal kunjung tiba,,maka kami sepakat beraya diJohor Bahru tahun ini agar dapat menyambut Hari Raya dan juga sambutan hari lahir ketiga-tiga orang tersayang saya ini...Bagimanapun, hari ini saya dan suami menyambut hari lahir beliau diKuala Lumpur terlebih dahulu.Hmmm bila difikir-fikir 2-3 hari yang lalu, memang pening kepala nak belikan Mr Hubby ni hadiah apa dan makan dimana...Namun pada hari jumaat yang lalu,saya dan teman baik saya Nena telah ke Lot 10 Bukit Bintang dan kami meninjau-ninjau akan hadiah terbaik buat Mr Hubby...Finally, i've been decided untuk menghadiahkannya working shirt memandangkan beliau dalam proses mengumpul working shirt dan Tie..Bagi saya, hadiah sebegini sememangnya akan dipakai beliau setiap hari kala ke pejabat dan ya sudah pasti Mr Hubby akan teringatkan saya bila ke pejabat dengan pemberian dari saya itu..heheheh!!

Saya ke Isetan bagi membeli working shirt tersebut...Mulanya saya ke H&M Lot 10,cari-cari apa yang sesuai buat Mr Hubby...unfortunately, tiada yang sesuai buat beliau...Namun, banyak pula yang sesuai dengan saya..ehemm ehemmm...Hehheheh! Sambil menyelam, minum air kannn??Saya pun menyambar 2-3 helai Tops dan sepasang kasut dari jenama H&M...Kemudian singgah di ZARA..Namun teman saya Nena lebih tertarik disana...Dan kami sememangnya 'Partner in Crime'..kalau keluar tanpa sebarang pembelian, bukan laaa Nina dan Nena namanya (bak kata Mr Hubby saya...heheheh) Dan ya, kami berdua sememangnya kaki shopping dan ada sahaja info-info yang cepat sampai ke telinga dan Whatsapp masing-masing andai ada sebarang pembukaan butik mahupun hot stuff yang kami rasa menepati taste masing-masing...Itu lah kami sejak zaman college hingga laa kini, teman saya merupakan seorang cabin crew yang sering terbang di awan biru...Masa cuti nya dimanfaatkan sepenuhnya..Hikhikk!

Ok berbalik kepada cerita birthday celebration...Akhirnya hari ini kami keluar dating berdua...(memandangkan semalam Mr Hubby masih bekerja, maka kami sepakat keluar dating dihujung minggu)
Kami keluar awal hari ini, terus ke Bukit Bintang...kerana working shirt yang saya belikan tempoh hari terlalu besar saiz nya..heheheh! Maka kami ke Isetan semula dan membuat pertukaran.Promoter disitu sangat-sangat helpful..Tanpa jemu membantu saya dan suami mencari design dan saiz yang sesuai...Akhirnya setelah berjaya mencari saiz yang sesuai kami terus ke Chatime Galleria di luar Lot 10 and grab the Strawberry Milkshake with Puding yang sungguh nyummmyyy!

Dari Bukit Bintang terus ke Petaling Jaya...Kami membuat keputusan untuk berdating di E-Curve...Terus ke Cineleisure dan beli movie ticket..Pada mulanya, kami ingin menonton SINISTER...Namun show time seperti tidak sesuai kerana kami ingin mengambil masa menikmati lunch date kami...Finally, TAKEN 2 menjadi pilihan...Selesai membeli tiket, kami ke TONY ROMA'S dan disini kami menikmati makan tengah hari kami yang agak lewat...Namun berbaloi menunggu kelewatan tersebut dan kekenyangan itu masih terasa hingga kini..(Yaaa kini hampir jam 11 malam)Selesai dengan lunch date kami, terus ke Cathay Cineplexes dan meononton TAKEN 2 dan yaaa kami meminati Liam Neeson as the hero in the movie...hehehee!Tapi pada kami TAKEN 2 ok-ok sahaja...Hmmm....
Selesai menonton, kami  menyambung altiviti membeli belah serba sedikit dan bercadang menuju ke Bangsar.

Ohhh ada cerita disebalik tergesa-gesa mahu keluar dari Cineleisure secepat mungkin!!Tahu apakah sebabnya???Ini lahh masalahnya apabila semua orang menuju ke H&M untuk membeli belah and guess what???Someone is wearing the same H&M top as mine and luckily she didn't realize ( i really hope!!)Merah padam muka saya saat itu...Yaaa dan Mr Hubby tergelak-gelak melihat tingkah laku saya kala itu..Manakan tidak...saya bersembunyi disebalik tiang..Memegang shopping bag tinggi-tinggi..agar si wanita tersebut tidak nampak kan saya...Dan saya jalan laju-laju cepat mahu keluar dari mall itu...Hahhh! Ini lahh akibatnya apabila memakai H&M..kebarangkalian terserempak dengan 2-3 orang yang memakai baju sama dalam satu masa amat tinggi peluangnya..Maka lepas ini, suatu pengajaran buat saya...Sememangnya boleh dikatakan half from my wardrobe berjenamakan H&M..namun saya harus membawa sehelai shawl barangkali andai terserempak dan cepat-cepat balutkan diri dengan shawl tersebut..Hahahah!What a day!

Akhirnya dalam kelam kabut dan tergesa-gesa keluar dari mall kami terus menuju ke Bangsar...Saya terasa ingin menikmati roti dan pastries favourite saya di The Loaf yang terletak di Bangsar Village II...Singgah sebentar and grab the Almond Leaf dan Galette beberapa keping dan terus menuju pulang ke rumah...So that's how our day end for today...We had fun..happy time together...Both of us...Happy Birthday my Love...

 Part of my hasil tangkapan...hahahah!

 us..

 Birthday Boy with his Beef Ribs and he really enjoyed it!

 Our TONY ROMA'S Chicken Caesar Salad

 TONY ROMA'S Hot Wings



Refreshing Chocolate Creameside-My Fav!
A rich blend of Vanilla Ice Cream-Orange-Chocolate

So bagaimnana dengan hujung minggu anda?Dipenuhi dengan jemputan perkahwinan barangkali?Walau bagaimanapun, diharap anda bahagia disisi yang tersayang dan Ya! Malam ini semua sibuk memperkatakan tentang Piala Malaysia Akhir..Kelantan vs ATM dan saya menaip sambil menonton..Pilihan anda? 

Happy Weekend!

NH.



No comments: