Sunday, October 7, 2012

Hey! Hey! Monday...Cerita tentang weekend, H&M dan Makan-makan.....

Salam and Heyaaaa!

Esok Isnin kembali lagi...yeahh some people call it as a monday blues...some like it..and some hate it...
But for me...Yeaaahhhh tomorrow going to be my busy-day...Have to wake up early in the morning...My schedule will be start as early as at 8am-1st appointment..And it's in PJ!! Heyaaaa! Traffic issue..hahahaha! Hopefully i can make it on time as i hate waiting and other people do so, right??

Have to go and find the textile..meet my supplier....my team ( my tailor/dressmaker ) Pray Insyallah everything gonna be good and smooth for tomorrow....

And i would love to share....Yesterday retail theraphy at H&M Kuala Lumpur located at LOT 10 Shopping Mall, Bukit Bintang....Seriously it is still phenomenal....Seriously!!! And should i say that i'm one of them?Hahahhaa..with my besties Nana..both of us turn into a kid who lost in a candy shop...The crowd...Oh My!Nak try baju kat fitting room pun kena tunggu around 12-14 peoples ahead...can you imagine?Apa lagi bila nak bayar??still in a long queue....after a few weeks of the grand opening....The crowd still amazingly....

The same thing happened during H&M grand opening in Singapore...i've been there...and the queue like triple 'S' shape after a few days of the grand opening...Sebelum ada nya H&M Kuala Lumpur, saya sering ke Singapore..kerana lebih dekat semasa saya tinggal di Johor Bahru...But since now dah permanently in KL, this gonna be my fav store...and for me KL lebih murah sedikit berbanding Singapore....mungkin kerana currency exchange yang membezakan harga..Pada pendapat saya, kehadiran H&M di Kuala Lumpur merupakan suatu persaingan yang sihat dalam fashion industry...pilihan semakin luas..Dan yang paling menggembirakan hati, H&M+ terdapat di store KL...so bagi plus sizer 44-54 sememangnya boleh tersenyum lebar..Selesa dan mudah...Jika sebelum ini mungkin jenama seperti Dorothy Perkins, Ms Read, Flow lebih sinonim buat fashionista plus size...kini H&M+ turut serta dan saya salah seorang pengikutnya.. heheheh!

So hujung minggu saya dihabiskan dengan menikmati Vietnamese food di Bukit Bintang Plaza...(ohhh tempat lepak zaman college saya...) tak sangka sampai kini masih ada favourite stall saya itu...Saya cukup menggemari Vietnamese Salad Noodles ini sejak pertama kali saya menikmati hidangan ini...sekitar tahun 2003/2004....hingga kini...Salad Noodles ini dimakan bersama sayur-sayuran,mee hoon,kepingan ayam,kacang tumbuk kasar dan spring rolls berinti kan cendawan,sayuran dan ayam...semuanya didalam satu mangkuk...kemudian saya suka kan sos cili padi nya yang terasa pedas,manis dan masam..Selalunya saya akan pesan lebih spring rolls sebagai side order....Nyummm!!hehehe

This is my all time favourite Vietnamese Salad Noodles....

Sehari sebelum itu..menikmati makan malam at another favourite place di Cozy Corner Ampang Park...
Saya cukup menggemari Escagots in Creamy & Herbs yang dimakan bersama roti bakar yang nipis dan ranggup...Serta Cold Seafood Salad dan Hainan Chicken Chop sangat-sangat menyelerakan...Manakala my mum memilih Florentine Baked Fish...Filet ikan dibakar dengan cheese and melty dengan kentang dan salad...Juga sedap...Manakala Mr Hubby memilih Nasi Goreng Bandung...rasanya agak pedas dan boleh dikatakan ok-ok sahaja.. 

 The Escagots!

 Our Foods...

Cold Seafood Salad
And lastly, jalan-jalan di Pavilion terpukau dengan GIANT MACAROON di Delectable by Su dan ya...Macaroon itu sangat-sangat besar...mungkin 3-4 kali ganda dari saiz biasa...RM10/pc...Rasanya juga boleh tahan sedap dan kawalan rasa manis nya juga tidak terlampau...Mulanya agak ragu-ragu dengan rasanya memandangkan saiz nya yang agak luar biasa...But suprisingly...it does nyummmyyy!So boleh beli lagi next time...heheehe!

Basically masa hujung minggu dan sepanjang minggu dihabiskan dengan makan..makan..dan makan...This is how Foodies Love Food spent her weekend with FOODS!

Ok...sampai disini update buat masa ini...I need my beauty sleep, well....hehehee!

Have a great start of Monday and Happy Work!

Love,

NH

No comments: