Monday, December 12, 2011

Ohhh....Cerita Si Cantik Bersaiz Istimewa ( Plus Size )...

Heyyy!! Say Bye-Bye to December 2011 and say Hi Love to January 2012!!

Ohhh it's been a long time i haven't update my blog....But why i'm so happy at the end of this 2011...?ok let's start Love!

Kenapa tidak..???Saya tidak sabar untuk melabuhkan tirai 2011 kerana saya ada yang lebih istimewa menjelang 2012... :)

Saya dan BeauGlam juga tidak mahu ketinggalan memasang impian dan perancangan bagi tahun 2012...
InsyAllah jika diizinkan....Di BeauGlam bakal melancarkan koleksi "ready-to-wear" dan bukan setakat itu sahaja....BeauGlam juga bakal mengetengahkan koleksi buat si Cantik yang bersaiz istimewa....Namakan apa sahaja..Comel..Montel..Chubby...Tembam...atau sebagainya...PLUS SIZE! Yes! we love CURVE!
Believe it or not!Yes! BeauGlam akan mengetengahkan saiz yang lebih BESAR!
Jadi lah Big...Bold & Beautiful yet Fashionable!

Bagaimana idea ini tercetus..??Ohhhh everything in this life...we learn from our mistakes....dan Yaaa..!Saya graduan jurusan  Rekaan Fesyen dari International Fashion College ...Biasa disogok dengan mentaliti Rekaan yang cantik terletak dibadan besaizkan manequin/model...Dan saya tidak mengatakan itu "mistakes"...proses pembelajaran menuntut saya untuk lebih ke arah yang berbadan tinggi dan langsing....
Saya terlupa bahawa realitinya....saya sendiri bukan la bersaiz kan menequin/model....Sehingga saya tersedar...realitinya,ramai si cantik diluar sana tercari-cari...apakah Fesyen itu hanya untuk si langsing sahaja....???Bagaimana dengan yang dicipta indah hanya kerana kelebihan yang dinafikan hak nya....
Ya! Hak mereka yang bertubuh besar...gempal...PLUS SIZE...??

Saya dan beberapa teman sering meluahkan rasa ketidakadilan ini...Why so difficult to find a very fashionable cloths like our size...??Kami sering tertanya-tanya...maka saya tersedar dengan tiba-tiba....Ohhhh..inilah kesilapan saya.....Saya yang memiliki kelebihan dalam penciptaan dan penataan Fesyen ini....kenapa saya dan teman-teman harus mengeluh setiap kali berbicara tentang Fesyen dan Shopping.....
Dan disitu laaa saya menanam azam dan strategi untuk tahun 2012 dengan melancarkan koleksi buat si Cantik bersaiz Istimewa ini ....

Jika ada kelapangan saya akan update blog ini dengan perancangan dan rekaan yang bakal saya ketengahkan buat yang bersaiz "Plus Size"....

So bagi anda yang mungkin terbaca akan catatan saya...Jangan segan-silu untuk berkongsi pendapat dan pandangan dalam topik "PLUS SIZE" ini....
Kongsikan apa sahaja pendapat.,..pandangan..cadangan..mahupun sokongan terhadap apa yang mungkin saya katakan disini sebagai projek istimewa 2012 BeauGlam by Nina Hassan....

Have a Gorgeous and Lovely day ahead peoples.....

NH.






No comments: